Joaca de-a școala…

Aș începe cu câteva precizări:

  • Avem pandemie din februarie-martie 2020 oficial și acum suntem la un an și jumătate, deci nu mai putem invoca pripeala la noua realitate, la ceva care apare aproape la fiecare generație, dar nu ține de memoria colectivă;
  • Se știa foarte bine de revenirea acestui nou val, eu însămi spunând clar că dacă la alte pandemii din istorie s-a repetat, e normal să se repete și acum, deci, fără a fi medic… e normal să-ți imaginezi că anumite lucruri lăsate de Dumnezeu pe pământ nu se schimbă de la o zi la alta fără voia Lui;
  • Nu pot să nu trec cu vederea efervescența cretinoidă a Laserului de la Măgurele care va descoperi Particula lui Dumnezeu și toată religia va cădea sub noile realități… un fâs… din păcate nici până acum nimic, nimic altceva, acoperit de miliardele investite;
  • Trebuie trecută în revistă și propaganda „celei mai lungi păci mondiale”, bineînțeles datorată unor anumitor puteri, democrației, drepturilor omului etc. Unii mor de foame prin Africa, alții se împușcă prin Irak, bande înarmate controlează un spațiu mult mai mare decât cel al lumii considerate democratice… cam greu cu pacea pe ici pe colo…;
  • Dintotdeauna lumea a fost divizată între „puternici” – cum s-or numi ei și „sclavi” – cum s-au denumit ei în istorie. Ca să nu fiu ipocrit, voi menționa și o așa-zisă „clasă de mijloc”, de unde se aleg boierii sau sclavii, ori clăcașii ori cum s-or fi mai numit ei.

Evidența istorică:

Dorești dezvoltarea unei societăți, unei culturi, civilizații… investești și susții permanent acest lucru. Nu schimbi nimic în 2-3 ani, durează, durează, durează… din păcate, chiar nu știu dacă la noi s-a început. Este vorba de investirea în educație, cercetare, performanță: ECP… azi aud de altele care sunt ok, dar unde e această educație??? Germania, Japonia, sunt țări învinse, repet, învinse de alte puteri în această epocă și au ajuns, prin învățământ la bază, apoi educație la a fi principalele puteri economice ale lumii;

Poate UNII, au înțeles că este vorba de bani. NU, NU, NU și dacă doriți o spun de miliarde de ori. Ca să faci educație unui copil e vorba, în principal de VOINȚĂ!!! Pentru a face educație mai multor copii este necesară o investiție financiară. Nimeni nu va fi dispus să lucreze gratis, ar fi culmea în contextul în care nici „voluntariatul” nu înseamnă „a lucra gratis” – dar este o altă discuție.

Egiptul, Grecia, Roma, au avut la bază educația prin care au progresat… restul, cu forța fizică doar, au câștigat doar pe moment, ulterior pierzând drastic.

Momentul actual:

Ar fi penibil acum să revenim la formulele clasice, gen subfinanțare, profesori slab plătiți, sistem educațional infect etc. Cine vrea să vadă adevărul, chiar nu este așa! Dacă ne referim la finanțare, salarii și toate de genul, e ok. Dar, eu am cam alt domeniu și de aceea pot să fiu judecat. Întâi fac și după aia, dacă este să fie recompensă bine, dacă nu… Ok, dacă nu, salariul nu este pentru salariat, este pentru cei care pot și ajutați să performeze din el;

Avem, în curând, teste „non-invazive”… ce tâmpenie de exprimare, de parcă PCR ar fi invaziv…Nu cred că e nimeni prost să nu înțeleagă că formularea este una spre a atrage populația spre a fi de acord cu acest tip de test. A băga un bețișor cu ceva vată sau altceva în vârf în gură și în nas e invaziv??? Întreb, că eu, prostul, am fost testat așa și nu am fost deranjat decât că a scăpat d-na asistentă, când a desfăcut pachetul, chestiile alea pe jos… Asta e, eu am avut de suferit în perioada de început… dar nu ăsta e subiectul;

Non-invaziv înseamnă… „nimic”, adică să plătim teste că suntem datori la unii… adică am fost deja cuceriți și noi nu știm?

Faină ar fi povestea dacă s-a încheia aici, dar, acele teste non-invazive (pe bază de salivă) NU SUNT RECUNOSCUTE. Nici cele Antigen Rapid nu sunt recunoscute. Atunci??? Nu vreau să fiu ipocrit, dar formularea POLITICĂ ar fi putut fi mai simplă, deși nu înțeleg logica:

1. Elevul face testul de salivă, „non-invaziv” și există două variante: pozitiv și negativ… vom merge, conform raționamentului pe pozitiv…

2. Nu dorește să facă alt test (el sau reprezentanții legali): CE FACI? Bagi clasa în online e ilegal că testul nu este recunoscut ca fiind relevant, nu faci nimic și … la ce e mai bună testarea?

3. Testul este făcut de părinți, ce faci ca să te asiguri că nu este o tâmpenie rezultatul. 70% dintre părinți îți vor spune că că „TOTUL E FOARTE BINE”… garantat!!! Bine, poate fi un părinte plictisit, care are programare la SPA, să spună, că ”AL MEU ESTE POZITIV…”

Chiar nu mai știu…

Am spus de la început (verificați postările, Iohannis este o rușine pentru profesori; am spus de mai multe ori că avem o clasă politică a cărei decizii sunt „execrabile” – nu mă refer la politic, ci la decizia finală votată de români). Nevasta a zis că dacă EU, vin în casă cu decizii ca ale minsterului, va încerca să caute dacă sunt „normal psihologic”, chiar „psihic”, că ea „DIVORȚEAZĂ”. Cum să explic eu această situație, că, totuși, au fost anumite greșeli nevoite…

Sincer, sunt două posibilități:

1. Ministrul Educație este… scuze, am dorit să fiu mai amabil și de aceea am mai citit niște declarații (16. nov. 21), dar zic că este neinformat (tot diplomat…)

2. Ministrul Educației trebuie să-și caute de treabă, indiferent de motiv: dacă îi este impus să-și dea „DEMISIA”, dacă nu, nu vreau să fiu jignesc…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *