Motoare de căutare

Motoarele de căutare ajută la găsirea de informații utile pe Internet. De multe ori, rezultatele date sunt condiționate de interesele economico-financiare, de marketing. Multe site-ul oferă informații eronate, nefiind nici un sistem de excludere a informațiilor greșite sau rău intenționate.
Totuși, fără motoarele de căutare ar fi foarte dificil să găsim ceea ce căutăm, orice eroare în scrierea denumirii site-ului sau a ip-ului (adresei) acestuia ducând la eroare în accesare.
Motoarele de căutare (search engine) nu trebuie confundate cu browserele de Internet. Motoarele sunt niște pagini WEB, în timp ce browserele sunt aplicații care ne ajută la accesarea paginilor WEB

Domeniul google.com a fost înregistrat pe 14 Septembrie 1997 de Larry Page și Sergey Brin, doi studenți, de la Universitatea Stanford,California.
A fost creat în 1994 (din nou) în campusul Universității Stanford, California de doi studenți (David Filo and Jerry Yang), inițial pentru a putea ține evidența link-urilor WWW cu informații folosite pentru elaborarea lucrării de doctorat. A fost lansat la început sub denumirea de “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web” însă a fost redenumit ulterior YAHOO acronim pentru (Yet Another Hierarchical Officious Oracle).
Proprietate a gigantului Microsoft, Bing a fost lansat de către CEO Microsoft, Steve Ballmer pe 28 Mai 2009. Bing a fost mai întâi Live Search după care a fost redenumit MSN Search pentru ca apoi sa devină Windows Live Search. MSN Search a fost lansat în 1998 și a depins până în 1999 de baza de date Inktomi. Din 1999 a avut “motorizare” Altavista. Începând din 2006, MSN Search a devenit Windows Live Search cu “motorizare” Microsoft. În 2009 Yahoo și Bing au încheiat un acord pe 10 ani prin care Yahoo urmează să își schimbe motorizarea astfel încât aceasta să devină Microsoft.
Yandex (rusă Яндекс) este o companie ruso-olandeză cu sediul în Amsterdam și sediul operativ central în Moscova, care dezvoltă un număr de servicii și produse pe Internet - în special motorul de căutare cu același nume.


Alegeți o informație. Creați un șablon de căutare a informației respective cât mai sugestiv. Exersați căutarea pe diferite motoare de căutare și discutați despre rezultate. De exemplu, șablonul de căutare pentru „muzee din bucovina” va fi „bucovina muzee”, pentru că principala referință este la bucovina, iar apoi noțiunea de muzeu care poate fi oriunde în lume.